top of page
Search
  • Writer's pictureYuval Shay-El

Ruach | רוח

רוּחַ, למקהלה מעורבת, תוף ופסנתר, שנת הלחנה 2022, משך היצירה 12 דק'. נכתבה במסגרת פרויקט "מים, רוח אדמה ואש" בהזמנת אנסמבל זמרי מורן ואיגוד הקומפוזיטורים.

טקסט: קהלת, אריסטו, ועידת האו"ם לשינוי אקלים 1992, רוברט לואיס סטיבנסון.


מהי הרוח? אוויר בתנועתו, נפש האדם, או רצון האלוהים המוביל את גורלנו? רוח היא מילה עתירת משמעויות ארציות ונשגבות. היצירה "רוח" מוקדשת למחקר ולטיפול במשבר האקלים וליחסי האדם עם הטבע. היא כוללת ארבעה שירים באנגלית המבוצעים ברצף.

היצירה נפתחת בפסוק מספר קהלת המתאר את הרוח כהוויתה במנגינה דמוית טרנטלה במשקל 6/8. השיר השני כולל פסקאות מספרו של אריסטו מטאורולוגיקה בו הונחו היסודות לחקר המדעי של האטמוספירה. המוסיקה מדמה אורטור ומקהלה יוונית, אבל הסגנון יותר דומה לגוספל האמריקאי.

בקפיצה מהירה לזמננו, השיר השלישי "דאגה משותפת" כולל קטעים מתוך אמנת המסגרת של האו"ם בנושא שינויי אקלים 1992 המביעים בסגנון מוסיקלי פוליפוני את העקרונות המוסריים ואת ההכרה באחריות מדינות העולם לנושא החימום הגלובלי. כשמגיעים לחלק המאתגר של הסכמות פרקטיות, היצירה 'חותכת' לשירו של רוברט לואיס סטיבנסון "הרוח", המהווה מעין תזכורת לתפיסה הנאיבית של הרוח וחלקו של האדם, בשיר בסגנון עממי ובאווירה מעט בהשפעת מוסיקת ימי-הביניים.





אנסמבל זמרי מורן, פסנתר - אולג יקירביץ', מנצח - תם קרני, מנהלת מוסיקאלית - נעמי פארן

סולנים: מאיה גולן (סופרן), רועי ויץ (בריטון)

מרכז סוזן דלאל, תל אביב, 25.6.22

הקלטה: רפי אשל וידאו: דרור הלר


Moran Singers Ensemble, Piano - Oleg Yakerevitch, Conductor - Tom Karni Musical Director - Naomi Faran

Soloists: Maya Golan, soprano. Roi Witz, Baritone.

Suzanne Dellal Centre, Tel Aviv, 25.6.22

Audio: Rafi Eshel Video: Dror Heller




מומלץ לצפות בקונצרט המלא, כולל יצירות של עידו עקוב, שחר רגב, גלעד מישורי, וקטעי מעבר אלקטרונים מאת שי כהן. הפרויקט כולו הופך ליצירה משותפת אחת, שווה!


9 views0 comments

Recent Posts

See All

Visit my new home page at www.yuvalshayel.com

Dear Reader, I hope this message finds you well. I wanted to share some exciting news with you. I have recently launched my new homepage, which can be found at www.yuvalshayel.com . I invite you to vi

The Theory of Zvi Harry Nadel - my article

חברים יקרים, אני שמח לשתף במאמר חדש שכתבתי על צבי הרי נדל, המורה שלי לקומפוזיציה. המאמר מופיע ב"מנעד" כתב העת של האיגוד הישראלי למוסיקולוגיה. במאמר אני מציג את עיקרי תורתו המוסיקלית הייחודית של נדל וק

bottom of page